duminică, 1 decembrie 2019

vând răni


Am o afacere foarte bună: vând răni. De fapt nu răni propriu-zise, ci copii ale lor, ale rănilor tale. De ce ai cumpăra o rană pe care o ai deja, de ce să plătești pentru ce e al tău? Crede-mă că merită, iți scoți banii cu vârf și îndesat. Uite cum facem: atunci când te doare foarte tare, dar nu știi ce și de ce, vino la mine. Lucrez și de sărbători, e drept, tariful e un pic mai mare, dar nu te las să te răsucești pe podea până după Anul Nou.
Așa. Te programezi, vii și îmi povestești. Nu îți face probleme că nu poți vorbi, că nu știi nici tu prea bine ce te doare. Îți pun eu întrebările potrivite și te invit să fii sincer. O să fii, o să îți dai seama repede că dacă recunoști, durerea scade. Împreună facem o hartă a suferinței tale și apoi o transpunem într-o operă de artă. Înțeleg că te uiți la mine ca la nebuni, adică tu ai ascuns chestia asta de ochii lumii toată viața, cu prețul decenței tale, și acum eu te invit să defilezi cu ea în public?
Da, facem împreună o bijuterie cum nici nu îți poți imagina, una pe care o scoți din tine și o pui pe tine și o porți în văzul lumii. În momentul în care toată durerea e transferată în sticlă și piatră, tot ce rămâne e amintirea curățată de suferință. 
Îar podoaba pe care o vei purta va atrage pe toți cei din jur. Desigur, unii dintre ei vor înțelege despre ce e vorba, poate sunt și amintiri de-ale lor acolo, ceva vinovăție, mă rog, chestii de-astea. Dar acum e artă, înțelegi? Privirile lor admirative și pline de respect, poate și de o ușoară teamă, te vor încărca cu energie, vor umple golurile de unde tocmai am scos suferința, îți vor zâmbi, te vor felicita .
Vo fi și unii care vor trece pe lângă tine fără să vadă nimic, iar tu vei zâmbi complice pentru că îi vei recunoaște pe cei care poartă răni asemănătoare și refuză să și le accepte. Pe aceia îi vei invita la un moment dat la un ceai și o cafea și le vei vorbi despre tine și despre ei...
După o vreme de purtat, rana-podoabă o să cadă singură. Las-o să cadă, e semn că și-a îndeplinit misiunea. Iar dacă experiența ți-a fost utilă, vino să povestim și să mai facem împreună o bijuterie...

Niciun comentariu: