vineri, 5 iunie 2009

amintiri din copilarie si nu numai

leapsa pe care am preluat-o de la Mugur, iar el de mai departe, si asa mai departe...
intrucat amintirile nu ma ajuta exact, mi-am luat libertatea de a interpreta intrebarile cum im convine...

Tell me about your first...

CAR -n-am avut niciodata o masina, si cred ca nici o masinuta de jucarie... cel putin nu-mi amintesc de vre-una... sa pomenesc de tricicleta? stiu ca am avut, da nu mai stiu decat ca era albastra...
primul ,,vehicul" care imi vine in minte, daca-l pot numi asa, a fost unul virtual... in pod, impreuna cu Valentin, primul meu prieten (eu aveam 4 ani si el 5 cand ne-am cunoscut) construiseram sau mai mult imaginaseram o nava cosmica... cred ca aveam vre-o 8-9 ani... fereastra de la pod era rotunda ca un hublou si prin ea se vedea doar cerul. Valentin era capitanul pentru ca era baiat si era mai mare... atunci m se parea foarte firesc sa fie asa... :)
nu-mi aduc aminte exact cum ne jucam, dar stiu ca petreceam destul vreme acolo...

TRIP WITHIN BORDERS - iarasi nu pot sa identific una anume... stiu ca am mers in vacante la tara iar in timpul scolii in excursii, dar nu m-au impresionat...
dar daca ma refer la alte granite, alte margini, imi aduc aminte de o expeditie in propria mea minte dupa ce am fost intrebata insistent: ,,dar ce e in capul ala al tau?!!!"
am stat o vreme sa ma gandesc la interior, fara mari revelatii...

TRIP ABROAD - daca ma refer la aceleasi granite, in adolescenta eram fascinata de ideea de dedublare, proiecti iastrale si alte asemenea chestii si ma antrenam destul de serios... la un moment dat mi s-a parut ca am reusit sa ies din propriul meu corp, si, in loc sa ma bucur ca eforturile mele au fost incununate de succes, m-am speriat si am intrat repede inapoi... si mi-am incheiat experimentele de acest gen :))

PET - imi doream foarte mult sa am animale, dar ma resemnasem dupa cateva incercari nereusite de a strecura in casa cate un pisoi...
am avut pesti in acvariu, pui de gaina, dar nu am amintiri despre ei...
imi amintesc de Chitzu, un hamster alb care a aparut mai tarziu in viata mea. a fost iubit de intraga familie si a petrecut vre-o doi ani cu noi. mi-amintesc cum ne minunam toti de modul in care reusea sa iasa de oriunde ar fi fost inchis, sa se strecoare, sa faca salturi inimaginabile pentru dimensiunile lui de minge de ping-pong imblanita...

CRUSH - colegul de banca din clasa a doua... la inceput nu-mi placea de el, dar m-am indragostit intr-o clipa... nu mai stiu ce injectie sau vaccin ne facusera la scoala si am lesinat in bratele lui... iar cand m-am trezit i-am vazut ochii aia mari care ma priveau uimiti... suficient cat sa am la ce ma gandi multa vreme de atunci incolo...

DISCOVERY - ei, aici e mai greu... sa fie aurul si diamantele pe care le gaseam in rau? amestecurile, potiunile si elixirul sintetizate in baie combinand tot ce gaseam in sticle? si care m-au orientat apoi catre chimie ?
ba da, cred ca stiu. pe la patru ani invatasem sa recunosc literele, dar nu stiam inca sa le combin ca sa inteleg cuvinte. fiind stangace, avem tendinta de a le citi invers si normal ca nu intelegeam nimic. in momentul in care am inteles cum trebuie citite corect avut o mare revelatie...

JOB -prin anul patru de facultate tricotam pulovere de lana groasa. mergeam sambata la atelier, imi luam materialele, tricotam toata saptamana si sambata urmatoare predam puloverul si luam banii si lana pentru urmatorul. imi placea sa tricotez, aveam mana libera in alegerea modelului si culorilor, imi placeau creatiile mele dar imi amintesc cum imi dorem o munca intelectuala :))
ia eu nici macar nu puteam sa port asa ceva, nu suportam senzatiile produse de lana pe piele...

IDOL - inainte de a incepe sa admir adultii din jurul meu, idolul meu a fost un personaj de roman: contele de Monte-Cristo... personalitatea lui mi se parea puternica si fascinanta si ma straduiam sa gandesc si sa actionez asemenea lui...

CREATION - nici asta nu-mi amintesc, pentru ca imi placea destul de mult tot ce tinea de lucrul manual si faceam o gramada de maruntisuri... mi-aduc aminte de poezioare stupide cu flori indragostite... de o fusta mov pentru o papusa... de modul in care desenam...

imi dau seama scriind toate astea ca perioada copilariei nu a fost marcata de prea multe pietre de hotar (cu exceptia indragostirii bruste :)) ... lucrurile s-au petrecut lent si firesc... fara crize de crestere...
iar momentele de ,,prima data" am inceput sa le socotesc mult mai tarziu...


11 comentarii:

ajnanina spunea...

ooo, onorata de apreciere!
doat un alchimist poate recunoaste un altul :)

ai o dedicatie pe blogul celalalt... ca inghetata tot n-am apucat sa ti-o dau :)

Cristian Lisandru spunea...

Da, da, de acord cu Mugur, alchimie din vremurile dulci ale copilăriei. Şi asta se vede şi azi, numai că tu nu cauţi aur, ci cuvinte extraordinare, sentimente curate şi suflet. Spre deosebire de cei cu aurul, tu ai reuşit să le descoperi. Şi ne oferi şi nouă câte puţin, cu fiecare postare... O seară minunată îţi doresc!

ajnanina spunea...

Cristi, cine cauta aur gaseste aur, cine cauta cuvinte, gaseste cuvinte.
dupa cum si tu stii, cuvintele sunt mai usor de facut decat aurul, iar efectul lor e mai puternic...
multumesc de urare, o seara minunata si tie...

Călin spunea...

E perioada amintirilor din copilarie, se pare. Mi-a plãcut descrierea fazei "de dupã vaccin" si ideea puloverelor de lânã. Eu cred cã, într-un fel, era o bucãticã de artã ce fãceai, deci muncã intelectualã. Dar, poate, idealizez.

ajnanina spunea...

Calin,
da, acum cand imi amintesc, si vazuta din afara faza aceea a fost foarte romantica :)
iar cu puloverele era si un pic de munca intelectuala, ca citeam in acelasi timp sau imi elaboram diverse fantasme, dar imi pierise cheful de tricotat :)

Kami spunea...

Cat de frumos! A fost o adevarata placere sa citesc si un feeling cu totul diferit de cel pe care l-am avut citind postarea lui Mugur. Si mi-am amintit cu totul alte intamplari din viata mea :)
E un experiment foarte interesant pentru mine, feeling-uri diferite amintiri diferite, isa la fel de placute si calde.
Multumesc pentru darul tau *hugs* :)

P.S. Cand am citit povestire despre crush ti-am revazut fata zambitoare de la Casa oamenilor de stiinta. Minunat!

ajnanina spunea...

bine ai revenit, Kami :)
tie iti zambesc in continuare...

zi si tu carciuma, ca altfel cine stie pe unde cred oamenii astia ca umblam :))

hugs!

Kami spunea...

Imaginea mea de carciuma e mult mai "darapanata" ca sa zic asa. Plus ca ne parem si noi mai interesante :)))

gabi spunea...

...hehe...fetele cochetele...eu nu stiu nimic din ce vorbiti acolo ;) :P

...Ce frumos cu povestile din copilarie si mai ales cu idolul Contele de Monte Cristo pe care-l iubesc si eu pana in ziua de azi :)

Leo spunea...

Fac trei lucruri deodata : incerc sa muncesc, rod bomboane si iti citesc amintirile. Frumoase cioburi de amintiri !

ajnanina spunea...

:))
bomboanele sunt cele mai importante..
munca oricum o vai face, acum sau mai tarziu :)